Fiyonk

elişi günlüğüm...

Pazartesi, Mart 07, 2005

domates oyası

domates oyası
bir haftadır siteye örnek eklemedim. aslında siteye bir örgü örneği eklemem gerekiyordu. fakat ben bunun hırkam olmasını istedim. hırkamda cuma gününden beri dikilmesi için annemde, bir türlü elime geçiremedim. yarın hacer hırkamı getirirse ilk fırsatta ekleyeceğim. artık biraz fazla örnek eklersem herhalde kendimi affettirebilmiş olurum.
tabi bende bu arada boş durmadım. sitenin yorum sistemini değiştirdim. artık "yorumlar"a tıkladığınızda başka bir pencere açılmayacak. gelen sayfanın altındaki forma yorumlarınızı yazacaksınız. her yorum ait olduğu konunun altında görüntülenecek. yorumlarınızı türkçe bir forma yazmış olacaksınız. yorum sistemi yeni olduğundan bazı hatalar olabilir. artık beni mazur görürsünüz. yorumların çok küçük bir kısmını da yarın ekleyeceğim siteye. ayriyeten yenilikler arasında sayfanın sağına eklediğim "yeni yorumlar" ve "en çok yorum alanlar" kısmı var. artık bunca yenilikten sonra yeni sitenin tarihini biraz daha ileri atabilirim, ne dersiniz:)
aycan oya isteğini unutmadım ve senin için sitenin ilk oya örneğini ekledim.
malzemeler:
  • beyaz naylon oya ipliği
  • kırmızı- yeşil-beyaz ebruli oya ipliği
yapılışı:
  1. başlarken ebruli iplikle ucuca üçgen bir görünüm oluşturacak şekilde örümcekler yapın.
  2. örümceğin üstüne domatesi* yapmak için 3 zincir çekip geriye doğru batın. içini 10 biritle doldurun.
  3. yapraklar için de 6'şar zincir çekin. 4 kerede çıkın. ve içlerini sık iğne doldurun. tekrar üçgen görünümlü örümcekler yapın. bu şekilde oyanın üst kısımını tamamlayın.
  4. alt kısmada beyaz iplikle her örümcek arasında 10 zincir çekip batın.
  5. bitirdiğiniz oyayı zürefa yapılmış tülbente dikerek tutturun.
*domatesi örerken kırmızı, yaprakları örerken yeşil ipliğin denk gelmesine dikkat edin.

4 Comments:

3/07/2005 06:28:00 ÖS

aaa ne guzel domatesler :D  

Tesnim

 
3/07/2005 11:25:00 ÖS

çok güzel bir oya.ellerinize sağlık.
bu arada iletmek istediğim acil bir şey var.sitende belki yer verebilirsen duyarlı birileri çıkabilir.az önce okudum bu maili.aynen iletiyorum.
2 aylık iken safra kesesi ameliyatı geçiren ve şu anda 11 aylık olan Ece Güray'a 8 veya 15 MartTA İSTANBUL ÇAPA HASTANESİNDE KARACİĞER NAKLİ yapılacaktır.Ameliyat esnasında 5 ünite A rh negatif taze kana ve 5 ünite yine A rh negatif trombosite ihtiyaç vardır.Kan vermek isteyenlerin 0533 227 60 12 nolu telefondan Engin Dalkılıç'a ulaşmalarını rica ediyorum. tanıdığınız herkese ulaştırırsanız çok sevinirim.
ne kadar çok kişiye iletilirse okadar iyi olur diye düşünüyorum.sevgilerimle.. 

nsevil

 
3/09/2005 09:23:00 ÖÖ

Ne güzel tesadüf! Ben evlenirken kızkardeşim benim için bu desenden bir yazma oyalamıştı. Geçen gün kızımla sandığı karıştırıken bir kaç tane oyalı tülbent bulduk ve en hoşumuza gideni de domates örneği ile oyalanmış olanıydı.  

gönül

 
3/10/2005 12:26:00 ÖS

günlerdir panco örmek istiyorum, sitenizi tesadüfen buldum örgü örnekleri ve yapilisini anlatirsaniz memnun olacagim simdiden tesekkurler 

leyla

 

<< Home