Fiyonk

elişi günlüğüm...

Pazar, Ocak 16, 2005

yadigar

yadigar
93 yaşındaki bir insanın göz nuru....
anneannem bu çorapları, samsun'da yurtta kalırken ayaklarım üşümesin diye örmüştü. eğer bir insan size göz nurunu hediye edebiliyorsa onun gözünde ne kadar kıymetli olduğunuzu anlayabilirsiniz.
anneannem o yaşına rağmen boş oturmayı sevmeyen biriydi. hep çorap örerdi. okuldan geç geldiğim zamanlar çok meraklanırdı. derslerimize çalışırken; karadeniz şivesiyle "tikkat edecesunuz tikkat" derdi. sınavlara girerken okumamızı söylediği duaları öğretirdi. bende o duaları bir kağıda yazar, ortaokul-lisede her sınavdan önce muhakkak okurdum. kimbilir belki o zamanki başarımın sırrı bu dualardı.
şimdi anneannem rahmetli olalı 3 sene oluyor. 2001 senesinin mart ayında, 96 yaşındaki anneannemi kaybettik. anneannemden bana tek yadigar bu çoraplar ve öğrettiği dualar. O'nu buradan rahmetle anıyorum..

4 Comments:

3/06/2005 12:30:00 ÖS

çok duygulandım okurken canım arkadaşım..ne kadar güzel yazmissin hislerini..sana katilmamak imkansiz, 93 yasinda bile bos durmayip göz nuru harcayarak sen üsümeyesin diye çorap ören anneannen kimbilir ne çok seviyormus seni..

belliki sende de unutulmayacak izleri var, ne güzel..ne mutlu anneannene ki senin gibi birinin yetismesinde katkisi var..

Allah rahmet eylesin, mekani cennet olsun insaAllah... 

hanzade

 
3/06/2005 12:30:00 ÖS

Saadetcim yazdıklarını okuyunca burnum sızladı inan. Benimde anneannemden kalan yadigarlarım var gözüm gibi baktığım, rahmetlik babaannemin bana hediyebıraktığı gelinlik sandığında sakladığım özledikçe onları annemle beraber çıkarıp yeniden yeniden baktığımız göz nurları. Annemin anneannesinin seksen yaşındayken ördüğü çoraplar var.

Önceden hep bir kızım olursa tüm bunları ona bırakırım gözü gibi bakar diye düşünürdüm. Ama yüce ALLAHIM bana bir erkek evlat layık gördü. Şimdi ona ve inşallah gelinime emanet olur diye düşünüyorum. Sana resimlerini göndermek isterim.

Bu arada bende Samsunda oturuyorum

Sevgilerimle

Funda & Ömer abisine gel beraber oynayalım diyen Mete'm(16 aylığız) 

funda_mete

 
3/06/2005 12:31:00 ÖS

hanzade güzel sözlerin için teşkkürler
funda oğlunu Allah bağışlasın. yadigarların fotoğraflarını mail adresime gönderirsin. şimdiden o mis gibi sandık kokusu burnuma geldi. sabırsızlıkla bekliyorum. 

saadet

 
3/22/2005 02:44:00 ÖS

Hepinizin yazıları beni acayip etkiledi bende annanemi kaybedeli 2 sene oluyor ve bana bırakdığı en güzel hediye kulağından çıkarıp verdiği 2 çift küpe ve bende onları eğer bir gün kızım yada gelinim olursa o 2 çift küpeyi vermek olurdu herhalde hayalim. Bende bir Trobzon Sürmeneli sayılırım eşim oralı 

Ela KALAFATOĞLU

 

<< Home