Fiyonk

elişi günlüğüm...

Perşembe, Ocak 13, 2005

çiçek bahçesi


bu örneğin aslı bir havlu kenarıydı. annem örneği çok beğenince kardeşim hacer için salon takımı ördürttü. ayrıca masa ve sehpa örtüleride var.
örnek 70 numara dantel ipliğiyle kenardan başlanarak örüldü. (motif motif değil)

  1. dantel boyunca 2 kenar hariç (başlangıç ve başlangıcın solundaki kenar) gidişlerde daireleri yarı örüp, dönüşlerde tamamlayın.
  2. ucuca 19 adet içi yarı dolu 8 zincirli daire yapın. diğer yarısını dantelin sonunda dolduracaksınız.
  3. ilk daireye 7 ibibik yapın. aralarına birer sık iğne yapın.
  4. ilk daire hariç her dairenin yarısını sık iğne ve 3 ibibik ile doldurun.
  5. çiçek yaprağının çıktığı dairelerde 2. ibibiğin yerine çiçeğin bir yaprağını örün.çiçek yapraklarında 10 zincir çekip 10'ar dolgu yapın.
  6. diğer çiçek yapraklarınıda zincirin ucundan sık iğneyle ilkine tutturun.
  7. dönüşlerde bir çiçeği bitirip diğerine geçin ve toplam 36 çiçek örün.
  8. 2 kenar boyunca yarı boş kalan daireleri danteli bitirirken tamamlayın.

5 Comments:

3/06/2005 12:32:00 ÖS

Merhaba Saadet,

Cok guzel bir ornek, merak ettim dogrusu nasil kenardan baslanarak oruluyor, dahaa acik yazarmisin? 

Gul

 
3/06/2005 12:32:00 ÖS

gül detayları ekledim 

saadet

 
3/06/2005 12:33:00 ÖS

merhaba Saadet,
Çiçekli dantel örneği çok güzel. Ama nasıl yapıldığını çıkaramadım. Sayfadaki tarif detay eklenmiş hali mi bilmiyorum, ama benim anlamama yeterli gelmedi. Detayları daha iyi görebilmek için örenğin fotoğrafını büyütme imkanı var mı acaba? 

gönül

 
3/06/2005 12:34:00 ÖS

detaylı anlatım eklenmiş hali. gönül fotğrafa tıklarsan daha büyük halini görebilirsin. 

saadet

 
4/04/2005 01:07:00 ÖS

göstermiş olduğunuz çiçek bahçesi örneğini daha net bir şekilde anlatarak gösterirseniz çok memnun olurum birtürlü çıkaramadım.şimdiden teşekkürler. 

nur

 

<< Home