Fiyonk

elişi günlüğüm...

Salı, Ocak 04, 2005

peçetelik

peçetelik

arkadaşım fatma'nın örneklerinden biri daha. dantel bir peçeteliği ilk defa fatma'nın evinde gördüm ve çok beğendim. şık bir görünüşü var. peçetelik ortadan başlanarak örülüyor.

  • 14 sıra boyunca 3 zincirli kafes, 4 birit; küçükken annelerimizin öğrettiği köşeli dantelden yapılır.
  • üst tarafa doğru 8 sıra; 3 birit, 3 zincir tekrar 3 birit ve aralarda 6 zincir çekilir. en uca ibibikler yapılır.
  • alt tarafa doğruda üste doğru yapılanların aynısından 2 sıra örülür ve ucuna ibibik yapılır.
  • en can alıcı nokta ise peçeteliğin kolalanması. 1 su bardağı şekere 1/2 su bardağı su eklenir ve iki taşım kaynatılır. Soğuyunca peçetelik bu şerbetin içine batırılır ve kare bir kalıba sarılarak kuruması beklenir. (yemek tarifi gibi oldu ya :))
  • kuruduktan sonra bir kurdele üstten geçirilip önde, bir başka kurdele de alttan geçirilip arkada fiyonk yapılıp süslenir.

6 Comments:

3/08/2005 12:39:00 ÖS

Gerçekten çok basit ama zarif bir örnek.Hani ne gerek var böyle şeylere diye düşünüyoruz ama bi zaman sonra da bakıyoruz biz de yapmaya başlamışız.
Yani yapacağım bu örneği 

mikyop

 
3/08/2005 12:41:00 ÖS

yazıcağım buna yorum değil ama neden hiç pactwork yok sayfanda yanlış hatırlamıyorsam annem terzi dedin onun iş yeri hazinedir ne dersin?
görüşmek üzere 

özge

 
3/08/2005 12:41:00 ÖS

Merhaba Saadet siten hayirli olsun.bende el isi dantel orgu(cok bilmiyorum) cok merakliyim ve interet uzerinde degisik ornekler cok aradim fakat bulamadim cok guzel dusunmussun cok tebrikler.
fakat benim bir sorunum var resimleri goremiyorum ( yaziyla cok guzel anlatmissin ama resimleride gorsem fena olmaz rica etsem pecetelik-Ruzgargulu ve Gul un zarif dantellerini detayli fotograflariyla mail adresime gonderebilirmisin umarim bundan sonraki resimleri gorebilirim.Simdiden tesekkur ediyorum ve basarilar diliyorum.. 

aisia

 
3/08/2005 12:42:00 ÖS

özge ne yazıkki annemde hiç patchwork yok. fakat senin için bulmaya çalışacağım başkalarından.
aisia fotoğrafları gönderdim. 

saadet

 
3/08/2005 12:42:00 ÖS

çiçek bahçesi örneğini çok beğendim.ama nasıl yapıldığını anlamadım.mümkünse daha açıklayıcı olarak bana mail atarmısınız 

rahime

 
3/08/2005 12:43:00 ÖS

rahime detayları ekledim. 

saadet

 

<< Home